REKLAMASJONSRETT


 

Avvik som oppdages ved mottak av varen

  • Eventuelle transportskader/manko på vare(ne) forevises transportøren omgående, anmerkes på fraktbrev og attesteres transportøren ellers dekkes normalt sett ikke transportskaden. 
  • Eventuelle feil eller mangler vedr. leveransen må reklameres skriftlig til post@byggventilasjon.no innen 5 dager etter mottagelse av varen.
  • Kostbare produkter som aggregater o.l. bør pakkes ut av emballasje, da ikke alle transportskader synes utenpå embalasje.

Reklamasjonsrett (Gjelder normalt sett fra fakturadato)

Det er viktig å merke seg at det ikke er å defineres som mangel ved følgende forhold:

  • Feil som skyldes at monterings-/brukerveiledning ikke er fulgt.
  • Feil som skyldes unormal bruk eller unormal slitasje.
  • Feil som følge av ulykker, tordenvær, unormale spenningsvariasjoner og andre unormale elektriske forstyrrelser. Det regnes heller ikke som mangel om normalt forbruksmateriell og typiske slitedeler varer vesentlig kortere tid. Eksempler på slike deler kan være filtre, lyspærer og sugemunnstykker. Omkostninger til følgeskader dekkes ikke.

Hva burde jeg skrive i en reklamasjonshenvendelse?

 

  • Ordrenummer og evnt. serienr på produktet.
  • Modell + type produkt.
  • Hva er galt? Utdyp helst så mye som mulig. Hva, hvordan, hvor, når osv. 
  • Bilder og eller video som illustrerer problemet! Dette kan spare mange mailer frem og tilbake :).
  • I noen tilfeller vil lokalt servicefirma kontaktes, dette skal gå gjennom oss.

 

Vis priser inkl./ekskl. mva

Produsenter

Facebook

Følg oss på Facebook

Få siste nytt rett i Facebook-feeden din.

 

Noe du ikke finner?

Nettbutikken inneholder per i dag kun et lite utvalg av vårt sortiment. Finner du ikke produktet du leter etter, ta kontakt med oss her eller via chatten på Facebook.
 

post@byggventilasjon.no


Tlf: 97 03 24 15